Tuğra Nakışlı Havlu

Havlunun kenar danteli daha sonra dikilmek üzere süslendi. Havluyu gümüş lale nakışlı istemişlerdi ben de ŞELALE HAVLU'nun yeni örneklerinden ve popüler olan desenlerinden bir tane seçtim. Piko desenini de karanfile çok uygun bulduğum örnekte yaptım.

Çok beğenerek alıp süslediğim havluyu umarım müstakbel gelin hanım da beğenir.
Havlu Nimet hanım için Almanya'ya gidecek.

Mekikle Havlu Kenarı


Boncuklu Mekik Havlu Kenarı
Havlu kenarı hem mekik işi hem de iğne oyasından yapılıp bir de uçlarında boncuk süslemesi kullanılmış. Lame ve beyaz olarak yapılmış ama siz istediğiniz renklerde tasarlayabilirsiniz.

İğne oyası havlu kenarını zenginleştirdiği için ağır duruyor.

Renkli Lifler

Rengarenk Lifler
Kulplu lifler çok işe yararlar. Ömürleri kullanılan suyun sıcaklığına bağlı olarak idare etse de, güzelliklerini uzun süre koruyamazlar. Yine de özellikle de çocuklar için sağlıklı olduğunu düşünürüm. Plastik lifleri çocuklarda kullanmayı da sakıncalı... Çocuklarınız azıcık büyüdükleri zaman, böyle uzun uçları halkalı  liflerle hem oynayıp hem sırtını keseleneyi öğretebilirsiniz mesela.
Ayrıca kızınızın çeyizi için, rengarenk örebilirsiniz.

Çarşaf Dantel

Dantel Karyola Takımı Örnekleri
Kolay gibi görünüyor olsada bakmadan örülecek gibi değil. Hem çiçekleri hem de simetrik şekilleri bir arada bulundurduğu için dantel, desen seçerken de nevresim veya pike takımlarının seçiminde kolaylık sağlayacaktır.


Dantel görüldüğü üzere dar bir örnek de değil. Tabi bu ören kişinin elinin sıkılığına da bağlı olarak biraz daha genişleyip daralabilir.

Carsaf Kenari Dantel Ornegi

Çarsaf Kenarı Danteli Ornekleri

Dantel ister havlu kenarına, ister çarşaf, isterse pike için kullanılabilecek türden. Pembe ile örülmüş olan kısımları istediğiniz renkte örebilir, beyazla geçebilirsiniz.


Kolay gelsin.

Yeşil Havlu Kenarı


Dantel yağ yeşili örülüp, desen üzerine sarı ile sık iğne geçerek belirginleştirilmiş. Havlu mu yapsak, yastık mı yapsak diye karar verememiştik ama, kumaşlarda aynı tonu yakalayamayınca havlu olmasına karara verdik. Tam da istediğim gibi bir havlu da buldum iyi oldu.

 Havlu kenarını kardeşi için ören Sevda, piko ile de süslememi istedi.
 Dantel hem kolay hemde oldukça şık. Örmek isteyenler için yakın fotoğraflarını da yayımlamak istedim.

Kolay gelsin. :)

Pullu Havlu Danteli

Pullu Havlu Kenarı Örnekleri
Havlu kenarı pıllar ve dore iple örülmüş. Yapımı zor değil, takip istemiyor ama şahsen bu malzemeyi tercih etmenizi önermem. Dore ve lame iplerin örülmesi rahat olmadığı gibi saklanması da ayrı bir sorundur. Yıkandığı suyun sıcaklığı fazla olusa ipin rengi solar, pullar ise sekil değiştirirler.


Böyle bir örneği örmek istiyorsanız, renkli ip ve serum halka tercih edebilirsiniz. Zira onlar daha dayanıklıdır.

Genis Dantel


Geniş Dantel Modeli
Dantel çok geniş olduğu için pike takımları için değerlendirilmelidir.


Böyle bir danteli beyaz renkle örüp, istediğiniz renkteki kumaşa sardırmanızı öneririm.

Güzel Oya Çeşitleri

Güzel Oyalar
Gri ve fuşya olarak tasarlanmış, abartısız ve güzel bir örnek.
      Oyalarımız, günlük kullandığımız tülbentlerimizin olmazsa olmazı. Şimdilerde tülbent kenarına kurdele ne biye dikiyor olsak da, oyaların yeri apayrıdır.


Önce çeyizlere, sonra akraba bohçalarına konulacak olan tülbentler, kenarlarına örülecek oyayla beraber özenle seçilip süslenirler. Ne de güzel olurlar. :)

Lame Havlu Kenari

Gümüs Beyaz Havlu Kenarı
Dantel severlere ve çeyiz hazırlığında olanlara güzel bir örnek.

Havlu seçiminize göre de, ister lame, ister dore yada herhangibir renk tercih edebilirsiniz.

Güle güle kullansınlar.

Kolay Bohça Takımı

Uygun Bohça Takımları
Takımlar zamanı ve bütçesi olmayanlar için ideal. Üzerinde çok danteli olmamasına rağmen gümüş rengi yorganlamayla gayet gösterişli hale getrilen takımlardan.


Dantelli, seccade + bohça + havlu olarak takım yapılanların yanı sıra Kuran kabı da yapılanları var.

Oda Takımı Danteli

Değişik Oda Takımı Danteli Örnekleri

Dantelleri sevenlere değişik güzel bir örnek. Eğer salonunuz çok klasik değilse, dantelleri olduğu gibi kullanamayabilirsiniz.


O zaman da değişik kumaşlar devreye girer. Dantelinizi, ister monaray gibi parlak, isterseniz şanzelize gibi ağır kumaşlara aplike yaparak, değişik ve özel tasarımlar elde edebilirsiniz.

Nevresim İçin İğne Oyası

İğne Oyası
Çok güzel ve kibar bir örnek. Nevresim ve pike takımlarınada çok yakışıyor. İğne oyasıyla yapılan kenar, havlu ve bohça kenarları için fazlasıyla geniş. Bu yüzde de bohçaları tam takım yapayım, pike yada nevresimiyle bohça takımı aynı olsun diye düşünüyorsanız, bir daha düşünmelisiniz. :)


Naylon iplikle yapıldığı için, iğne oyanız yıkanınca küçücük kalmaz ve ütüleme derdi olmadığı için de tercih edilir.

Şal

Boncuklu Şallar

Serin akşamlarda veya aksesuar olarak kullanılabilecek güzel bir şal.

Örneği göstermek için siyah şal üzerinde fotoğraflamış olsam da, örnek çıkarmak isteyenlere yardımcı olacaktır. Şalı beğendiyseniz bana iletişimden ulaşabilirsiniz.

Değişik İğne Oyası Örnekleri

Yeni iğne Oyası Örnekleri

Örneklerin ilkine dikkat ederseniz çok hoş.  Şahsen çok beğendim.


Alttaki örneği biliyorsunuzdur ama hala güzel ve ağır bir örnek. İğne oyaları çeyizlerin vazgeçilmezleri, ince ince dokunan el emekleri.

Keşke gençler değerlerini bilse, elbise ve papuçları kadar değer verseler ne güzel olur. Havlunun kenarında dantel varsa rüküş muamelesi göstermeseler. Çok kırıcı...

İgne Oyası Tepsi Örtüsü


Mekik ve İgne Oyası Tepsi Örtüsü
Kızınızın çeyizine tepsi örtüsü örneği arıyorsanız, hem mekik, hem iğne oyası olarak yapılmış bu güzel örtüyü görmelisiniz.


Gayet şık, isterseniz bu örneği kullanarak, şömen yada runner bile yapabilirsiniz.

Kelebekli Havlu Kenarı

Kelebekli Havlu Kenarı Örnekleri

Özellikle müstakbel gelin hanımların beğendiği bir model. Şaşalı ve zarif bir örnek. Kelebek şeklini sevmeyen var mıdır? Genç kızlardan ben diyen olacağını zannetmiyorum.
Bu havlu çok süslü oldu. Zaten dantel altın rengiyle süslenmiş, bir de havlunun uzun kenarlarına, aynı renkte trabzanlar yapılmış. Benden de piko deseni gitmem istenince, kokoş birşey oldu çıktı.


Saraylımın çeyizine, güle güle kullansın inşallah.

Lale Seccade Örneği

Ayrıntılı Seccade Örnekleri

Seccadenin örneğini daha önce kapitonesini yaptığım başka bir seccadeden yararlanarak çıkardım. Lalesini biraz değiştirdim ve yaprak ekleyerek farklılık katmaya çalıştım.
Bakıyorum da ortası boş kalmış sanki, fazla sade mi ne?

Örneği beğenip kendine göre tasarlamak veya aynısını çıkarmak isteyen arkadaşlar için de yakından görüntüledim.
Örnek çabuk ilerleyip kendini gösterdiği için keyifle işleniyor.  :)

Ayrıntılı Havlu Kenarı

Havlu Kenarı Ayrıntılı
Havlu kenarı gayet basit ve şık.


Dantel örmeyi bilen hanımlara tarif gerekmez. Kolay gelsin...

Pike Dantelleri

Değişik Pike Dantelleri
Dantel kolay görünsede ezberden yapılmayacak kadar teferruatlı. Bence hoş, alışıla gelmişin aksine bir örnek.


Beğendiyseniz, büyüterek örneğini çıkarabilirsiniz.
Pike, nevresim ve çarşaf takımlarında rahatlıkla kullanılabilecek genişliktedir.

Bebek Hırka Patik

Bebeklere Hırka Patik Takımı
Bir kaç ay sonra gelmesini beklediğimiz, yeğenim "Berra Defne" için annemin ördüğü hırka patik takımı.

Yaz aylarında doğacak olsa da, bazı bebekler üşüyebiliyor. Özellikle de ayakları. O zaman yünden örülmüş cicileri onu sıcak tutuyor. :)
Sağlıcakla doğsun, büyüsün inşallah.

Beyaz İşi Salon Takımı

Beyaz İşi Örnekleri
Örnek salon için çok özenerek yapılmış. Örtünün her tarafında iş olduğu için gayet ağır oluyor.


Belediyelerin açtığı kurslarda böyle güzellikleri öğrenebilirsiniz.

Havlu Kenarı Kolay

Kolay Havlu Kenarı Örnekleri


Havlu kenarı görüldüğü üzere çok kolay. istenilen renkte yapılacak kontür ve bantla değişik çalışabilirsiniz. 

2012 İğne Oyası

En güzel İğne Oyaları 2012
Örnek hem tığ hem de iğne oyası olarak yapıldı. Sade ve şık modellerden.


İğne oyası havlu kenarlarını sevenlere...

Pullu Dantel


Pullarla Havlu Kenarı
Pullarla yapılmış kolay havlu kenarı örneği arıyorsanız, değerlendirebileceğiniz dantellerden. Maliyeti düşük, örmesi de çok kolay...


Böyle pullarla yapılmış havlu kenarı kullanıyorsanız, çamaşırlarınızı çok sıcak derecede yıkamamalısınız.

simli İple Bere Örnekleri

Verev Bere Örnekleri

Şıkır şıkır iple ördüğüm bere, üzerinden verev giden zincirlerle ilginç gözüküyor.  Lale hocam için ördüğüm bereyi, anneciği de çok beğenmiş, gidip kendisine de öğrettim.



Hocam çok kokoş, 86 yaşınaki annesini görünce kime benzediğini konusunda gözlem yapmış oldum. :)
Güle güle kullansınlar.

Halkalı Havlu Kenarı 2012

Boncuklu ve Halkalı Havlu Kenarları
Örnek çok şık duruyor, özelliklede dore örersenz çok memnun kalacaksınız. Örneği yakından çektiğim için, çok kolay çıkarabilirsiniz.Zaten halkalarla dantel örmek hem kolay hemde zevkli oluyor.


Gümüş sade, altın gösterişli oluyor.

2012 Klozet Takımları

El İşi Klozet Takımı Modelleri
Takımı çok beğendim. Klasik çizgilerde ama süper olmuş.


Yapan arkadaş da temiz çalışmış, maşallah.

Malzemesi, işi detaylarıyla şahane takım olmuş. Güle güle kullansın inşallah.

Esmaul Husna Tablo

Esma-ül Hüsna Tablo
Nasıl güzel değil mi?


Böyle bir çalışma, heleki kendiniz yaptıysanız paha biçilmez olur herhalde.


Her müminin zihnine yazması gereken, tablo yapılıp evinizi de onurlandırsa ne güzel olur.
Yapan arkadaşın ellerine sağlık.

Şık Pike Danteli

Çiçekli Pike Danteli
Dantel çok zarrif, gayet de geniş. Hem nevresim, hem de pike takımına yaraşır güzellikte.


Çiçeklerin üzerindeki zincir işleri ayrıca güzel. Örmek isteyen arkadaşlara...

Tasarımım

Fikir Yumağı örgü tasarımı yarışmasına oy vererek siz de beğendiğiniz hediyeyi kazanabilirsiniz. Oy vermek için...


Benim tasarımımın tamamen özgün. %98'ini de örerek yaptım.

Desteklerinizi bekliyorum...

Küçük Güllü Havlu Kenarı


Sitemden görüp beğendiği danteli ördürdüm. Beyaz zemin üzerindeki güllere, sırmayla pipirik yapıldı.
Dantel Samsun' a Rabia hanıma gidecek.

Fotografium Hediyeleri

Fotografium Canon 600D profesyonel fotoğraf makinesi hediye ediyor! Yarışmaya katılarak Canon 600D , Manfrotto tripod ve Kata sırt çantası kazanma şansı yakalayın! http://blog.fotografium.com/fotografium-canon-600d-hediye-ediyor/ sayfasını ziyaret ederek yarışma hakkında diğer bilgilere ulaşabilirsiniz.

Genis Havlu Danteli

Dantel bayağı geniş ama kolay. Kenarlarına gidilen dore renkte güzel olmuş.

Böyle geniş dantellerden hoşlananlar için, kolay ve gösterişli...

Nazardeğmesin07

Rukiye kardeşimiz Allahın rahmetine kavuşmuş, onun için biz de FATİHA okuyalım.

  

" Eskiden derdim ki ; İnsanın başına gelebilecek en kötü şey, bir gün 'yapayalnız kalmasıdır'. Öğrendim ki !.. Hayatta insanın başına gelebilecek en kötü şey ; 'Yapayalnız hissetmesine neden olan insanlarla yaşamasıdır... HAYATTA İKİ ŞEYE GÜVENİYORUM;. Bir aynaya baktığımda GÖRDÜĞÜME. Bir de dua ederken GÖREMEDİĞİME.."

Benimde çok gıpta ettiğim profil yazısıdır.

Yukarıdaki resim en son yayınladığı işinden.

Rabbim cennet bahçelerindeki en güzel köşklerinden versin inşallah.

Hediyem

 Böyle süslü paket hazırlamış sağ olsun. Kızımla çok beğendik, Hayat Reçeli arkadaşıma teşekkür ederiz. :)

Kadın nedir? sorusuna cevap istemişlerdi. Cevabım,
 
Bence kadın "topraktır". Saklar, büyütür, söndürür, korur. Temel olur, son olur.

Güzel Çarşaf Takımı

Dantelli Çarşaf Takımları
Kıymet verdiğiniz el emeklerinizi, kıymetini bilecek dostlarınızz hediye etmekten daha güzel ne olabilir.


Daha önce takım olarak örmek için başlanmış ama sağlığı nedeniyle sadece yastıklarının yapıldığı bir danteli, çarşaf takımına çevirip, hediye olacak hale getirdim. Güzel de olduğunu düşünüyorum.

Sitemi Taşımış

Arkadaşlar sitemde yayınladığım kendi el emeklerimi başka sitelerde kaynak göstermeden yayınlanmasından nefret ediyorum. Başka bir şey ararken bulduğum sitede kendi işlerimi görmek çok acı...

Elişi Arşivi 11
http://elisiarsivi.blogspot.com

Resimleri ard arda dizmiş. Sanki kendinin. Kimbilir sizden neler var

Karbeyaz hediyeler

Karbeyaz'ın Makyaj Dolabı hediyeler veriyor arkadaşlar, Buyrun.



Ayrıntıları için sitesini ziyaret etmelisiniz. :)

Dertsiz Masa Örtülerim

Saten Runner Masa Örtüsü
Masa örtülerinin de süsü runner (ranır, masa şalı) her ne demek isterseniz o. Misafirlerimize hürmetimizin icabı olarak masamızı öyle güzel donatırız ki, sunduğumuz yemeklerle daha bir şahane olur. Misafirlerimizle beraber bereketimizde muhabbetimizde artar.


 Güzel dokumalı dertsiz masa örtüsü ve deri saten runner. Runner ın uçlarına pırıltılı kocaman birer boncuk ve püskül. Acı kahve ve ekru olarak tasarlanan masa örtüsünün piko desenleride takımın renklerinde aynı moıdelde yapıldı.
Güzel günlerde kullanılsın inşallah.

Nar Çiçeği Nevresim Takımı

Gülük Kullanım için Nevresim Takımları

Takımı hazır dantelle yaptım. Sahibi günlük kullanmak için diktirmiş olsada, damat tarafı çeyiz olarak yaptırabilir.


Takımın tamamı aynı kumaştan. Renklendirmesi ise içerisindeki desenler gibi nar çiçeği.
Related Posts with Thumbnails