Nakis

Nakis Desenleri
Embroidery patterns
          Seneler evvel dikiş nakış kursunda yapmışlar.  Nasılda uğraşmışlar. Bayağı bir detayı var, uğraşanlar bayağı sabırlı olmalı. Bu iş de ölüyormu nedir, etrafımda nakış işleyen yok malesef. Küçükken halam yapardı, kara makine derlerdi, zetinamıydı neydi markasıda, ayaklarla çalıştırılıyordu. Tıkı, tıkı işlemeye çalışırdı. Demekki evde oturmayayım diye gitmiş, çok da sevmemiş ki, sonrasında hiç nakış işlemedi. Böyle işler sanat gibi, içinden gelmezse olmuyor işte...

Nakışlar eteklere işlenmiş, artık  etekler çarşaflara monte edilmiş gibi, büyük çarşaflar yapılıyor. Nakışlar, şekil verilerek çıkartılacak ve nevresime aplike edilecek...

5 yorum:

  1. evet çok detaylı işlenmiş, Ben bundan 7 yıl önce öğrenedim ve yaptım. :Ama şimdilerde geçekten ilgileneni az Kurdele nakışları falan bastırıyor .Tekrar el nakışları moda .Ama ben hala seviyorum makina nakışını ,otamatik makinda da yapabiliyoruz. Bir kaç desende ben paylaşacağım makina nakışı yakında :)

    YanıtlaSil
  2. zaten az olan kıymetlidir ya, siz yinede işlemeye devam edin. Kıymet bilenlerde var... :)

    YanıtlaSil
  3. canım bu çok beğendiğim bir desen iş de harika olmuş. bende bir havluda var bu türkişi
    hazır makine işi .
    seneler oldu bu deseni bir masa şalına çizip kumaş boyama çalışmıştım
    işleyen ellere dert görmesin. teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. adıda ne güzelmiş :) Ben çok bilmem ama nakış hayranıyım.

    YanıtlaSil
  5. ben nakışı ve yapmayı seviyorum.bu da güzel bir modelmiş.sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails