Runner Nasıl Dikilir?

Google Reklamları

Gümüş Runner Örtü
Örtünün adı ingilizce ve adının örtüyle alakası olmayan "koşucu" gibi bir anlamı var. Deryalı Günler programında, Derya hanım runner için buna bir isim bulalım demişti de, çok hoşuma gitmişti. Madem orjinal adı da masayla, örtüyle alakasız, adı "KOKOŞ" örtü olsun mesela, yada siz önerin bir isim :)
Uçları üçgen runner örtünün dikişten önceki son hali. Gümüş runner örtümün piko desenlerini siyahla gitmeyi düşünüyorum ve sonunda da, uçlarına gümüş yada siyah püsküller dikeceğim.
Haydi Kızlar Dikelim;
Masanızın enini ölçün. Örtünüz masanızın eninin 1/3 'ü kadar olmalıdır. Benim masamın eni 90cm, 1/3 ü de 30cm olacaktır. Katlama payını 4cm lik cetvel kullanarak kıvırdığım için kumaşımı 42cm den kesiyorum. Önce uzun olan kenarları cetvel ve ütü yardımıyla önce 2cm, sonra 4cm olacak şekilde katlayıp iğneliyorum.
Uçlarını üçgen yaparken, (kenarları kıvırdıktan sonra) önce bir kanadını orta çizgiden 3-4cm içeriye doğru katlayıp ütülüyorum. Sonra diğer kanadına aynı işlemi yapıyorum. parçaları açınca ütü iziyle üçgen şeklini göreceksiniz. Yine 4 cm lik çetvelimi çizginin dış tarafına koyup yaklaşık 6-7 cm den kesiyorum. Küçük üçgen parçalar çıkacaktır.
En son üçgen kenarları, uzun kenar katlar gibi, ütü yardımıyla katlayıp iğneliyorum. Uzun kenarla üçgen kenarlar tam birleşmeyecektir. Bu nu da elimle biraz gevşeterek köşeleri bir çizgide birleştirip, terse ütülüyorum (2.resimde görebilirsiniz). Dikerken de önce ters çevirip ütülediğim köşeleri, yine ters çevirip ütü izinden dikiyorum, sonra düz tarafına piko deseni gidiyorum. Siz harç da dikebilirsiniz gayet hoş olur. :)
Kolay gelsin hanımlar... Umarım güzel anlatabilmişimdir :)

5 yorum:

  1. çok şık olmuş aslında astarlanabilirde değilmi dik çevir ,dip kısmından spor dikiş çalışması daha pratik olabilir bu da benim fikrim.
    öncelei şömentabla sonraları runner türkçe bir isim bulunamadı bunlara:))))

    ben den bir fikir MASA ŞALI diyelim( telif isterim bak:))))))))) ) ben de hazırladım iki kumaş bi fırsat bulamadım ki yapayım . ben masa şalı demeye kararlıyım
    sevgiler kolay gelsin işlerin

    YanıtlaSil
  2. runnerı sofralarda çok severim ... bu arada 20 agustosa kadar benim getirdiğim 4 kumaşı hall edebilirmisin... 20 sinden sonra eve gelecek olanlar var... bilirsin...

    YanıtlaSil
  3. bazıları 4 kumaşı bilmiyor da gelince de seni göreceğim :)

    YanıtlaSil
  4. Örgüçantam cım "MASA ŞALI" güzelmiş, telifini de istemelisin tabi :)
    Ben hih astarlayarak çalışmadım ama daha pratik sanki. Denemeliyim yani, önerilerin için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails