Yastık Nasıl Dikilir

Google Reklamları

Aşama Aşama Resimli Yastık dikmek
Adını vermemiş olsa da bir arkadaşımız yurt dışında yaşadığını ve yastık nasıl dikilir anlatmamı istedi. Umarım dikmeyi seven herkese yardımcı olur.
Kızlarım için aldığım, lila rengi ebruli patiska kumaştan bir çift küstüm yastığın dikim aşamalarını görüntüledim, dilim döndüğünce de anlatacağım inşAllah.
Bir çift yastık dikecekseniz eğer patiska, akfil, poplin yada pamuk saten artık yastıklarınızı hangi kumaştan istiyorsanız, 110 cm alın. Şahsen ben, satenler ne kadar güzel gözükürse gözüksün sağlık ve rahat kullanıma öncelik verip akfil kumaşı tercih ederim. Hem terletmez hem de kolay ütülenir.
Yeni kumaşların eni 240cm dir ama bazen beğendiğimiz kumaş eski olabilir, anlamadan almış olabiliriz, bu yüzden de aldığınız kumaşın katlarını açmadan bir katını ölçün katlama şekliyle 60-62 cm gibi olmalı. Eğer 60 dan küçükse ölçtüğümüz rakamı kat sayısı olan 4 ile çarpıp 180 cm çıkarardıktan sonra kalan fazlalığı ölçüp en üst katına küçük bir kesik atıyoruz.
Benim kumaşım 240cm olduğu için ölçmeme gerel kalmadan, üstteki paçanın kat yerine yakın kenarından kestim. Daha iyi görülsün diye büyük kesip makası bıraktım, yoksa küçük bir çentik yeterli olur. :)
Daha sonra tutup yırttım, biz buna cırtlattık diyoruz :) Yalnız bu cırtlatma işini saten kumaşlarda yapmıyoruz. Satenlerde bu işlemi keserek yapıyoruz. Yastıkların fazlalığını birlikte çıkarıyoruz. Böylece kumaş küçük parçalara ayrılıp ziyan olmamış oluyor.
Sonra 110cm olan kenarı ikiye katlayıp katları üst üste getirip ortadan kesiyoruz. 55 cm lik iki yastığımız oluyor. 55 cm olan kenarlara bakarsak biri kestiğimiz biri düzgün kesilmeyen taraf olduğu görürüz bia kestiğimiz tarafı katlayacağız. Ben 4cm den katlıyorum ama siz parmak ölçüsüyle de yapabilirsiniz. Katlayıp iğneliyoruz ve düz dikeceksek eğer böylece tersinden dikiyoruz. Kumaşın köşe diktiğimiz taranı tersi bize bakacak şekilde ikiye katlayıp masamıza seriyoruz. Diktiğimiz köşeden 75cm ölçerek düzeltiyoruz. Kalan kumaşı bu iki katın üzerine kapaklayıp iğneliyoruz.
Mezuramızla yastığımızın enini 50cm olacak şekilde paylarını düşüp kurşun kalem yada sabun yardımıyla işaretleyip çiziyoruz. Uzun bir cetveliniz yoksa ütüleyerek de yapabilirsiniz. Çizgi üzerinden yada ütü izinden uçlarda 2cm ileri geri sağlamlaştırmak için dikiş yaparak düz dikin. Dikişin dışında kalan pay yaklaşık 2,5 cm kadar olacaktır siz bu payı 1-1,2cm den göz kararı kesin ve kestiğiniz kenarlara zigzag geçin. Yatığınızın düzünü çevirip dikiş yerlerini açarak ütüleyin.
İŞTE BAŞARDINIZ... ARAMIZA HOŞ GELDİNİZ!!!

6 yorum:

  1. Canım ne iyi olmuş anlatman. Hepimize yarayacak teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine emeğine sağlık arkadaşım çok güzel anlatmışsın dikecek olanlara kolaylıklar diyelim....

    YanıtlaSil
  3. Bucanini arkadaşım, ben teşekkür ederim. İnşAllah işe yarar.

    YanıtlaSil
  4. Zeynep Çeyiz,çok teşekkür ederim de, nerelerdesin mübarek, toparladın mı işlerini...

    YanıtlaSil
  5. Anlatiminiz icin tesekkurler. Zahmet etmisiniz, detayli anlatmisiniz.
    Dikişin dışında kalan pay yaklaşık 2,5 cm kadar olacaktır siz bu payı 1-1,2cm den göz kararı kesin ve kestiğiniz kenarlara zigzag geçin demissiniz ya, ben bu disardna hazir alinan yastiklarin icini cevirince hani dikisi icine alarak dikmis oluyorlar ya; onun nasil yapildigini merak ediyordum. Ozur dilerim yeteri kadar acik sormamisim daha once. Eger vaktiniz olursa, anlatabilirseniz sevinirim. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine ve emeğine sağlık. Ne güzel anlatmışsın. Paylaşımın için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails