Masa Örtüsü Nasıl Dikilir

Google Reklamları

Dertsiz Masa Örtüsü Yapılışı
     Dertsiz kumaşlara köşe katlamak çok yakışıyor ve kenarların atmaması için daha sağlıklı oluyor. Dikdörtgen masalar için hazırlayacağınız masa örtüsünün boyutu standart 240 x 152 dir. Daha büyük daha geniş te vardır ama onu ölçüyle çalışırız. Dertsiz kumakşarın eni 160 - 162 gibidir. Akamaycak olan örtünün boyuna kullandığımız kenarı ütü ve cetvel yardımıyla, bir kere katlıyoruz. Kestiğimiz kenarı ise önce 2cm kadar sonra 4 cm katlayıp iğneliyoruz.
    Köşelerini yapmak için, ütülediğimiz kenarı dışa büküp tekrar ütüleyip bir üçgen oluşturuyoruz, bütün kenarlar bitince de önce köşeleri dikerek başlıyoruz. Köşelerin tersini çevirip kumaş kenarşarını birleştirince verev bir ütü çizgisi görüyoruz, dikişimizi bu çizgi üzerinden yapıp fazla kumaşı kesiyoruz. İğnelemeyi unutmuyoruz.
           Şimdi de nasıl bir örtü olacağına karar veriyoruz. İstersen tersinden düz dikiş yaparak sade bir örtü, istersek yüzünü çevirip piko, zigzag veya harç dikiyoruz.
          Bu masa örtüsü gümüş çiçekli olduğu için kenar dikişinin üzerine gümüş su taşı dikmeyi uygun buldum. Kumaşı da çok kaliteli ve zarif. Kullanımı ise söze ne hacet, kullananlar bilirler, kullanmayanlarda muhakkak duymuşlardır.

20 yorum:

  1. MERHABA...
    Ben masa örtümün kenarına başka bir kumaştan parça geçirmek istiyorum.fakat masa örtüsü masaya küçük geldiği için,ucuna geçirmek istediğim kumaşı uzatma olarak kullanayım diyorum.20'şer cm.eninde kumaşları 4 adet kestim,köşelerde zorlanıyorum.bunun pratiği var mı?yardım ederseniz çok sevinirim.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Tabiiki yardım ederim. Sizi ziyarete geliyorum hemen...

    YanıtlaSil
  3. Hemen cevap vermeniz beni çok mutlu etti.Teşekkür ederim.ayrıntıları bu sayfalarda yayınlarsınız değil mi?Vallahi sabırsızlıkla bekliyorum :)) masa örtüsünü ve diğer harçları yaydım masaya evirip çeviriyorum dün akşamdan bu yana :))bendeki de ne cesaret değil mi..hem bilmiyorsun :))yapabilirim mantık yoluyla diye düşündüm,ama yaş ilerleyince sabır filan kalmıyormuş,sıkıldım.Birbirimize bakıyoruz salonda :))

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim Jale. Anlatabildiysem mutlu olurum. Nasıl bir ayrıntı soruyorsunuz anlayamadım ama. Takıldığınız bir yer varsa naçizane anlatırım..

    YanıtlaSil
  5. Yine ben:))
    elimdeki kumaş çok güzel ama yemek masasına küçük.dore kumaş aldım kenarına geçirip,örtüyü bir parça daha büyütebilmek için.ya.. bunu anlarsınız siz..köşelerini yapamıyorum.Şimdi normal bir köşe kıvırma olsa yaparım da bu uğraştıracak beni çok..bugünlük fırlatıp attım elimden :))
    dore kumaşı paylı kestim eşit olarak 4 parça-masa örtüsünün kenarına diktim,köşelere geldim,.....bakışıyoruz hala...:))(masa örtüsünün üzerine değil,uçlarına ilave olacak,anlatabildim mi? siz böyle kimbilir kaç tane dikmişsinizdir ben anlatamıyorum derdimi çünkü öyle dikilen kenarlara ne isim verildiğini bilmiyorum.Allah'a emanet olun-olalım.iyi akşamlar...(kızımın adı da Sena)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, google'da masa örtüsü kenarını nasıl kıvıracağımı ararken blogunuzla karşılaştım, paylaştığınız bilgilerden faydalanırken şimdiye kadar nasıl da keşfetmemişim diye hayıflandım.Şu anda tüm acemiliğime balkonum için bir masa örtüsü dikiyorum, tüm güzel paylaşımlarınız için teşekkürler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim Betül, yardım edebildiysem ne mutlu.

    YanıtlaSil
  8. aaaaaaaaaa bu hızlaaa dukkanı terk edıp dıkıs dıkmeye eve gıdıyorum vallahı betulum gıbı bende utandım nasıl sızı gorerememısım dıyee :(( cokkk tsk arkadasım paylasımınız ıcın :)guzel gunler dılerım :)

    YanıtlaSil
  9. Yorumunuzu okudum çok mutlu oldum Eda cım... Latifeniz de çok hoş :) yine beklerim.

    YanıtlaSil
  10. ya şey sorucam bunları ovarloksuz mu yapıosun ovarlok çekmek gerekmiomu benm evimde yok ama kullanışını bliorum sökülmez mi ovarloksuz??? cvp bekliorum sizden

    YanıtlaSil
  11. Sevgili adsız, Böyle tanınmaktan korkan tv izleyicisi gibi oldu ama olsun. :)

    iki tarafı zaten sökülmez de, diğer tarafları temiz dikiş, sıkı zigzag veya piko yapabilirsiniz ya da düz dikiş dikip üzerine bir de harç dikersiniz yine olur. Ben hep böyle çalışıyorum, kesinlikle bozulmuyor ki kendim de kullanıyorum.

    Yani overlok yapmaya gerek yok, dikiş makinen yeter :)

    YanıtlaSil
  12. mrb yemek masası takım olarak dikmeyi istiorum ama hiçbiyerde ölçülerini bulamadım acaba yardım etme şansınız varmı??

    YanıtlaSil
  13. Standart öçü istiyorsanız, ben takım için 4,5m alıyorum.
    Köşe çevireceğim peçeteler için kumaşı 50cm den önce enine 4 parça çıkarıyorum, sonra çıkardığım parçaları 50cm den 3 parçaya ayırıyorum.
    4cm lik köşe katlıyorum. benim peçetelerim yaklasık 37cm oluyor.

    siz peçetelerinizin büyüklüğü ne olsun ona karar vermelisiniz, genelde 35 tir. mesela. Masa boyutu da 2,25x150 dir.
    (Bitmiş halleri tabi)

    Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  14. teşekkür ederim çok saolun bu kaç kişilik bi masa için bide bordur ölçüsüde verebilirmisiniz 3 tane yapmak istiorum amerikan sevisi tarzında

    YanıtlaSil
  15. Ölçüler 12 kişilik ziyafet masası için. Bordur dediğiniz runner sa, sitemde "runner nasıl dikilir" başlığında anlattım.
    Amerikan servis için benim ölçüm 35x55, yine katlama paylarını vererek keseceksiniz tabi.

    Dikince haber verin :)

    YanıtlaSil
  16. tekrar teşekkürler hemen dikemicem gibi görünüo ya =)) ama dikince yazıcam hemen...

    YanıtlaSil
  17. merhaba.bn yemek masası takımı işleyeceğim.brezilya nakışından ama ölçülerini tam olarak bilmiyorum.masa örtüsü peçeteleri ve runnerıın ölçülerini paylaşırsanız sevinirim.teşekkür ederim.iyi günler...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Adsız arkadaşım,
    Dikeceğiniz masa örtüsü 12 kişilik ve köşe çevirecekseniz (kesinlikle çevirmelisiniz) bütün takım için 4,5m masa ve peçeter için, 50cm runner için kumaş alıyorsunuz. 2,5m sini masa örtüsü için ayırıyorsunuz. Peçeteler için kumaşın kenarlarını düzelttikten sonra 50x50cm +- keser, köşe çevirirseniz, nakışınızında görerek çalışırsınız.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails