Göz Nurundan Tığ İşi Kırlent

Güzel, Dantelli Kırlent Örnekleri
Yatak odası dantel takımına, ağ ipinden başlanıp, kalın gelince de vazgeçilip 50 numarayla devam edilince, örülmüş olan parçayı kırlent olarak değerlendirdik. Şahsen örneğini çok beğendim. www.pikolar.blogspot.com Sahibi de kırlentini çok beğendi. :)
Şanzelize kumaşı ve 1cm kalınlığındaki elyafı dastediğimkırlente göre, aynı boyutlarda kesip, dantelin kenar uzunluklarını ölçüp cetvelle çiziyorum. Danteli üzerine sık aralıklarla iğneliyorum, iğneleri teğel almak gibi düşünün, sık olursa dantele daha kolay hükmedersiniz. Sonrasında danteli kumaş ve elyafla birlikte önce geniş zigzag sonra sarma dediğimiz sıkı zigzag yapıyorum. Piko desenini de yaptıktan sonra, sıra astarlamaya geliyor.
Astarlama yapmak için kumaşı bir katı kırlentle aynı boyutlarda diğer katı içinse Kırlentin bir kenarının 3/2 kadar iki parça kesiyorum. Parçaların dışta kalan kısımları dikiş istiyor ise temiz dikişini de yapıyorum. Son olarak birleştiriyoruz.
Birleştirirken sırasıyla, kırlent boyuna göre kestiğimiz astar kumaşı, üzerine danteli bize bakacak şekilde sardığımız kırlent en üste deiki parça olarak kestiğimiz diğer astar kumaşını koyup kenarlarını yine sıkça iğneliyoruz. kenar dikişini yapıp, kumaşı düzeltiyoruz. Kumaş kenarına zigzag yapıp kırlentimizi bitiriyoruz.
Bir küçük kırlent için bu kadar uğrşıyoruz işte. Sadece vakit harcıyorsunuz işi makine yapıyor diyenlere atfen. :)

2 yorum:

  1. ALLAH razıolsun çok sağol,YÜCE RABBİM sizede hacca gidmeyi nasip eder inşallah,kur'ada çıkmanız için dua edeceğim,ALLAH'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  2. Allah sizden de razı olsun. Rabbim bütün gitmek isteyenlere kapı açar, bize de açar İnşAllah...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails