2010 Model Dantel Yatak Örtüsünün Şeker Yastığı

Dantelli Şeker Kırlent Öğneği
  Şanzelize( Şantuk) kumaştan hazırladığım yatak odası takımının şeker yastığı...Yastık danteli, pikosu ve kenarlarındaki fiyonklarıyla çok güzel bütünleşti. Kırlentler hep küstüm yastık şeklinde olunca, bu takımı böyle tasarlayıp dikmem çok değişik oldu. Bakarsınız beğenler sayesinde yeni bir moda olur :) Şeker yastığın içerisine, dantel boyutunda silindir yastık diktirip silikon elyafla doldurtacaklar. Çok daha özel bir görüntüsü olacak. Bir de yatak odası takımı, şu Japon tarzı olanlardan olunca görüntü nasıl olacak kestiremiyorum bile :)
Şeker yastık nasıl yapılır?
Dantelinizi ölçün. Benim dantelim 30 x 130 cm ölçülerinde olduğu için kumaşını 84 x 200 cm olarak kestim ki yuvarlanma payı, uçlarda 4cm katlama payı, dantel sonundan büzülme payı düşünce ortada emanet gibi kalmasın.
 Kumaşın ortasına işaret koyup ölçüme göre cetvelle çizdim. Yine sık sık iğneleyip, önce zigzag yapıp sardım. Kenar pikosunu da yapıp iyice ütüledim, piko yapanlar bilirler ki bizler ütüyü çok kullanırız, iki ucuna 4cm lik cetvelle köşe çevirip tekrar pikosunu ve tekrar ütüsünü yaptım. Birleştirme dikişini de, kenar zigzağını yapıp bitirdim. Son ütüsünü yaptım.
Fiyonk Yapımı;
Fiyonklar için 2 adet 15 x 30 şanzelize kumaş, 2 adet te 15 x 15 elyaf kestim. Kumaşı Yüze yüz şeklinde katlayıp üzerine yerleştirdiğim elyafla bir kenarının ortasında biraz boşluk bırakacak şekilde dikip iç dış çevirdim. Açık olan kenarı dikip ütüledim ve yastığıma gümüş rengi kurdeleyle taktım, pikosu gümüş olduğu için çok güzel oldu. Balerinimizin düğünü cumartesi :)
Allah hayırlı geçimler versin, İslama hadim kılsın inşAllah !

2 yorum:

  1. valla çook güzel ... elimden gelecek olsa aynı tk renkli halini ben de isterdim

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok beğendim kızlarıma örsem mi diye düşündüm de, bu vakitsizlikte zor ama...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails